Social kompetens i all sin prakt

Det var en som vanligt hektisk lördag på Mcdonalds. Jag och mina arbetskamrater sprang omkring som galna höns för att hjälpa alla otåliga gäster som stod i den milslånga kön. Jag tog en beställning från en kvinna i 40-årsåldern, plockade ihop hennes saker och tog betalt. Ungefär fem minuter senare kommer kvinnan tillbaka:

Kvinnan: Du gav mig fel dippsås, jag bad om en vitlök och fick en Mcfeast.
Jag: Okej, kan jag få tillbaka den då så ska du få en ny.
(Kvinnan räcker fram en öppnad och halväten dipp)
Jag: Varför har du öppnat och ätit av den?
Kvinnan: Jag märkte inte att det var fel förrän efter ett tag…

Jag suckar lite för mig själv, men orkar inte bråka om saken utan ger henne istället en vitlöksdipp.

Det går ytterligare några minuter sedan är kvinnan tillbaka igen, arg som ett bi! Hon kastar dippsåsen mot mig och skriker ”Jag får inte upp den här förbannade skiten!

Hon kräver sedan att jag ska öppna den, rycker åt sig dippen och stormar där ifrån utan så mycket som ett tack.

9 Comments

  1. Jag känner sååå igen detta! Man ska orka stå ut med mycket i serviceyrket.Tror inte folk tänker på hur pass psykiskt påfrestande det kan vara att betjäna andra…och samtidigt se lycklig ut ;)

  2. Vilken jävla f*tta rent ut sagt. Synd hade jag varit kund efter henne hade jag skällt ut henne efter noter, de gör jag jämt när jag ser en otrevlig jävel i butiker;) Personalen kan ju inte göra det så det är så roligt att sätta dit dom åt dom hehe. Har själv jobbat i butik nämligen. Brukar prata extra högt så de skäms extra mkt och ropa nåt i stil med HERREGUD HUR BETER DU DIG MÄNNISKA? HAR DU INGEN UPPFOSTRAN, VAD PATETISK DU ÄR SOM HAR SÅNT DÅLIGT LIV OCH TROLIGEN INTE FÅR LIGGA OCH MÅSTE VARA SÅ JÄVLIG MOT OSKYLDIGA. Hatar sådana jävla kärringar och gubbjävlar.

  3. Hade en urblåst kund igår jag med. Totalt knäpp i huvet. KOnstigt egentligen att man aldrig fått några klagomål med tanke på hur många gånger man har fräst ifrån, haha. Kunderna i fråga kanske har insett hur dumt dom betedde sig, who knowz=) Kram på er

  4. Herregud, man vill ju bara kasta deras skabbiga snabbmat rakt i ansiktet på dom! Jobbar själv på donken och det är en av våra favoritfantasier! (hehe, vågar inte dra dom andra ;)

    Vad som beskrivs ovan är inte ovanligt någonstanns. Serviceyrken idag innebär att kunna ta enorma portioner skit för allt (som nästan aldrig är ditt fel heller, utan chefens som t.ex. underbemannar) och samtidigt le.

  5. Chefens fel? Om de ändå vore så lätt.. Jag har fått skit på grund av butikens utbud, utformning och priser. Då jag jobabde inom en stor kedja var det lååångt ifrån mitt eller chefens fel…

  6. Jag brukar tänka att de nog har en dålig dag, och försöka fundera ut varför. Den enklaste förklaringen är ju att hon vid frukosten fick reda på att hennes man har ihop det med sekreteraren, så den är lite trist. Istället brukar jag försöka hitta ledtrådar i personens kläder och utseende för att hitta på en historia. Tycker jag själv är trevligare än att bli arg.

  7. Vad fan spelar det för roll om hon smakat lite på dippen? Du har gjort fel, stå för det för i helvete.

    Att hon inte fick upp den var däremot rätt jävla retardigt.

  8. Man KAN ju faktiskt säga "Ursäkta mig, jag beställde en vitlöksdipp men fick en McFeast.." eller något liknande och inte gapa och skrika.

    Meeen det verkar ju vara för mycket begärt.

Kommentera